Ya Allah, tiada sesiapa yang dapat mmberi kebahagiaan selain Engkau dan tiada sesiapa yang dapat menghilangkan kesedihan melainkan Engkau.. Sesungguhnya wanita ialah perhiasan dunia. Dan secantik-cantik perhiasan ialah WANITA SOLEHAH. Semulia-mulia kamu disisi Allah ialah mereka yang BERTAQWA.. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang yang bersabar.. Kasih Sayang Allah mendahului kemurkaannya.. senyum itu sedekah. mungkin apa yg kita anggap buruk itu, adalah baik bagi kita. dan mungkin ap yg kita anggap baik itu, adalah buruk bagi kita.

hope to be like this ,

forewords

Bercerita tak semestinya suka dan duka. Pengalaman tak semestinya manis dan pahit. Saling berkongsi tiada salahnya apatah lagi untuk menasihati..





Wednesday, May 30, 2012

Kenapa?

Kenapa?
Kenapa?
Kenapa?
......................
mulut sangat mudah mengungkap kata-kata, hakikatnya....

mungkin saya belum cukup baik.
maaf!
MEMANG saya belum cukup baik.

Sila Isi Nama Untuk Menjadi Sahabat Saya,,

Friday, May 25, 2012

a reminder,



mogamoga kita tergolong dari golongan ini.. amin~

redha

running away from the problems.... :'(
"Hidup ini indah bagi siapa yang tahu menghargainya"

Assalamualaikum,
betul ke kalau kita rasa kita ni jahat, maknanye, Allah memang nak sedarkan kita? sejak kebelakangan ni, ak selalu rase yang ak ni jahat sgt. jahat dgn diri sendiri, dengan orang lain. bila difikirkan, memang ak sgt jahat. ak xjaga perasaan mereka, ak cakap sedap mulut je, ak pentingkan diri. thats why ak jd mcm nih, xteguh, mudah rapuh, tiada yg btul2 support. kdg2 fikir mcm mne atau bile lah bnde ni nk hilang. bile dh tgh buntu sgt, rase nk lari jauh2 dr situ. lucutkan apaapa jawatan atau beban yg ad kat bahu ni. betul, kadang-kadang memang xdinafikn, selalu sedih bila tengok orang lain bahagia walaupun hakikatnya mereka juga ada masalah. sedih sebab mereka ada yg menyokong sesama sendiri. sedih bila rasanya orang xpernah nak faham. masalah kt dalam ni, jgn ckap lah. mmg banyak sgt. xtahu la knp hati ni mcm nih. mesti ad yg trkurg. tu lah yg smpai effect semua bnda. haihh. apsal jd mcm nih?? serius, dh lme sbnrnye nk ngis. tp xlepas2. kt rumah ni lah nk lepaskan smuanya. take a time, muhasabbah blik diri. betulkan apa yg trkurg.

benda yang berlaku xsemudah yang disangka. hanya berkata tidak mencukupi. jadi, kau kena kuat sarah! be strong as the 'cheesedale'! *pujuk dan support diri sendiri. kadangkadang benda yang berlaku kita xpernah mintak dan xpernah jangka pun. namun yang di Atas sana lebih mengetahui. aku pun nak jadi seperti mereka. ada tempat utk meluah, utk diingatkan, utk di'support'. tp, ak rse rmai yg lupa bahawa yg di Atas tuh sudah ckup sempurna utk jadi pendengar yg setia, utk mnjadi pengingat di kala terlalai, mnjadi pemberi jawapan dn ptunjuk yg terbaik. di sana ak belajar banyak sgt benda. belajar pujuk hati sendiri, di saat hati perlukan pujukan itu. xseperti di sekolah lama, ada org yg sudi melayan hati itu. mmg senang nk ckap "sabarlah. kau tentu kuat. masalah tu semua yang mematangkan kita" tp, hakikatnya bila dh lalui sndiri bru thu, besarnya makna kata2 itu.

kpd kawankawan , aku tahu korg tabah utk hadapi semua nih. terima kasih. bila kenangkan kisah n suka duka yang korang lalui, aku terasa kuat kerna ada yg lebih susah dr aku. terima kasih banyak2 sebab sedarkan aku. aku sentiasa doakan korg lebih bahagia dan tenang di tempat baru. ak kt sini xkan lupakan korg. AS dan Nizae. <3 kena kental. jgn jd mcm aku, cpat rapuh. ak thu korg bole. aku tahu korg bole. aku tahu korg bole. kalau ak down, ak mesti akan igt korg. harap2 ak bole kuat balik. AS, thnks sbb ksi ak ambik gmbar kt loker kau tuh. setiap mlm ak tgok. hee~ jgn lupa ak, okeh!

"Mengapa harus kita rasa kecewa
Sedangkan Tuhan lebih mengetahui
Apa yang terbaik untuk makhluk-Nya
Bukan ditakdir untuk menyiksa

Biarpun nikmat terasa berjauhan
Namun jiwa bagaikan tiada sempadan
Itu yang terbaik bagi setiap insan 
Saling memahami
Redha dengan kehendak Ilahi"

-Redha by SMJ