Ya Allah, tiada sesiapa yang dapat mmberi kebahagiaan selain Engkau dan tiada sesiapa yang dapat menghilangkan kesedihan melainkan Engkau.. Sesungguhnya wanita ialah perhiasan dunia. Dan secantik-cantik perhiasan ialah WANITA SOLEHAH. Semulia-mulia kamu disisi Allah ialah mereka yang BERTAQWA.. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang yang bersabar.. Kasih Sayang Allah mendahului kemurkaannya.. senyum itu sedekah. mungkin apa yg kita anggap buruk itu, adalah baik bagi kita. dan mungkin ap yg kita anggap baik itu, adalah buruk bagi kita.

hope to be like this ,
Emo-Site.Com - All about emo boys and emo girls, emo love, emo hair and emo clothes Emo-Site.Com - All about emo boys and emo girls, emo love, emo hair and emo clothes Emo-Site.Com - All about emo boys and emo girls, emo love, emo hair and emo clothes

forewords

Bercerita tak semestinya suka dan duka. Pengalaman tak semestinya manis dan pahit. Saling berkongsi tiada salahnya apatah lagi untuk menasihati..





Showing posts with label Kkbies. Show all posts
Showing posts with label Kkbies. Show all posts

Saturday, September 15, 2012

learning through the life...


bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum dan selamat malam pagi memandangkan sekarang pun dah msuk pkul 12 malam.

InsyaAllah, ni antara post2 terakhir before aku menduduki SPM pada 5 November yg akan datang. pejam celik, pejam celik dah hampir 2 tahun dekat Bumi Waqafan itu. GEMBIRA, SEDIH, TERUJA, BAHAGIA, DUKA, TAWA, NANGIS semua ada. Allah je yg tahu perasaan aku berada di situ, sebab semua tuh xdapat ditulis atau diungkap dengan katakata. malam ni xnak lah touching2, tapi xslah kalau nak touching jugak. sepanjang berada di situ, aku belajar terlalu BANYAK benda yang ak xpernah terasa pun nak belajar. bukan setakat belajar ilmu dalam bukubuku je, aku belajar ilmu tentang kehidupan. susah payah, terjatuh, tersungkur, x semestinya aku sentiasa mengharap ada orang yang akan membantu seperti dahulu, kadang kala kena belajar untuk merangkak dan bangun seterusnya berjalan dengan sendirinya. hanya bersumberkan kekuatan dan pertolongan Dia. Alhamdulillah, perjalanan itu masih mampu diteruskan walaupun melalui tol-tol dan hentian-hentian yang menduga. adush , mengayat pulak. not mean that kawan2 sekeliling tidak berguna, tp instead of kawan, pertolongan itu xkan dtg kalau Allah xizinkan. dan igtlah, setiap kali kawan yg hdir untuk menolong kita tuh, dye itu dtg dengan keizinan Allah. so, bila kawan tolong, jgn hanya ucap terima kasih dan sayang kepada dia seorang  je, tapi ucap juga terima kasih pada Allah. yeah. mustahil lah kalau ak ckap ak xnak rasa jadi dewasa, jadi budak U. mesti lah nak, dan kadangkadang memang dah tak sabar sangat untuk keluar. tapi.... bila fikir-fikir balik, mampukah untuk aku jejakkan kaki kat luar tuh, tanpa apa yg ak rasa di sekolah. takut sangat. baru pergi program kat luar sekolah pun dah rase macam ape tah, ni nak kena berhadapan dengan semua tu sorg2. mohon perlindunganMu , ya Allah. tibatiba je terdetik yang pelajar Muslimin tu baik la jugak kalau nak di'compare'kan dengan lelaki lain kt luar tuh. langsung xde rse hormat kt kami yang muslimat ini.. okeh. stop2. dah keluar topik dah. hmmm.. selepas 1 peristiwa, aku pelajari banyak benda. kita xberhak nak sayang kawan sesayang sayangnya sebab nanti kita yang $%^&*#. Allah bagi kasih sayang kt kita banyak, so, kita kena adil untuk sayang kawan2 sama rata, mungkin ada yang terlebih sedikit, tp jangan sampai melampau sbab nanti diri sendiri makan hati. semua jadi xkena. lalala~ i had experienced it and it's so hurt. semuabenda jadi xkena. so, adil untuk semua kawan. tegur semua kawan dan sayang semua kawan.

for the second things, mcm biasa. sebagai pemimpin, aku memang xlayak nak pegangnya. kerana aku tidak mampu untuk mengubah apa-apa. memang xguna pun. kalau ad pun macam melukut di tepi gantang. orang xpandang. kt mana silap, mungkin semua silap tu salah dari aku. sbab terima dari awal walaupun tahu risikonya.. berdiri kat depan pun dah takut, ape lagi nak marah2, tegur life2.. ish, aku memang xguna. malu bila org lain yg tiada apa2 yg menegur. dan lebih malu bila org ramai lebih mendengar cakap dia. wktu tuh rse nak lari jauhjauh je, xpun nak jadi halimunan sekejap. malu. kenapa orang lain mereka bole dengar??, kenapa orang lain mereka bole ikut.?? jawapannya, aku xpandai memimpin. patut lah, mula2 ramai orang xboleh terima, sebab ak memang xpandai memimpin.kadangkadang support tu ada, tp susah nak rasa dan susah nak nampak. tapi, 1 je. setiap kali terdetik kat hati yg xde org pun support, lpas tuh mesti Allah akan hantar seseorang untuk dtg kt aku. mgkin Allah nk tnjuk yg ak ni ssah nk bersyukur. it's okay walau sorg dua. as long ak tahu ada org di belakang aku. org yg ak xsgka, org yg ak xprnh harapkan, org yg ak xrpat. ya Allah, terima kasih kerana mnunjukkan aku yang aku ni salah. aku salah kerana menganggap mereka yang rapat saja yg akn sokong aku.. one more, kerja ni xsenang. cikgu2 xkenal siapa aku dan banyak benda aku xtahu kerana cikgu xknal aku. so, bila ditanya macam2, mintak maaflah. aku xmampu nak jawab sebab ak xbertggungjwb utk thu ssuatu bnda tuh. maaflah. kan ak dah cakap aku xseperti pemimpin yg lain atau pemimpin yg dhulu. mereka jauh lebih hebat. itu, aku mengaku. KR, BADAR dan KP lain, termasuk juga PERKISAS, PRS dan naqibat, ya, mereka jauh lebih hebat. berpengaruh dan mampu sumbangkan ssuatu. dan selama ini ak fikir, ak kena tunaikan semua benda ni sebab ak tkut azab Allah nnti. mgkin org xnmpk dan org xrse ap yg ak rse dan mereka cuma nmpak org lain yg lebih sibuk, lebih penat, lebih banyak masalah. it's okay. itu pndgn org. suka hati mereka kan? apa-apa pun, semua ni dah nak habis. dah alang-alang tuh, teruskan je lah. xkan nak BOSAN pulak kan, hmmm.okeh. rsenye xperlu nak confess smua bnda kat sini. ad yg perlu dirahsiakan utk menjaga hati semua pihak. apa2 pun minta maaf sangat2 andai kata org yg berada di bwh pimpinan aku rse ak xmnyumbang apa2. mintak maaf. fullSTOP.

dan last things, aku nak semua kawankawan aku tahu yang aku xpernah nak berjaya sorang2. tolong berhenti anggap ak sombong, kedekut ilmu, atau yg sewaktu dgnnya. kalau sekolah lame dulu, ad la rse mcm tuh. tp, kt Bumi Waqafan tuh ak xrse mcm tuh. ak nk smua org berjaya. mungkin pahit bila org lain lebih berjaya dr kita, tp, ak nk smua berjaya, oke. nak tnye, datang lah. kalau malu, buat surat ke, insyaAllah aku dtg kt korg. ape yg aku mmpu ajar, ak ajar. tp, jgn lah smpai ckp ak bukan2. aku xthu pun kadang2 aku tnye org. aku pun manusia. xperfect . banyak kekurangan. mse ajar tu, kalau bole nak bg faham smpai faham betul2. kalau bole ambik dr otak ni, ambil lah. mintak maaf jugak bila ak tersalah atau xpandai dalam mmberi ilmu. serius, siapa nak berjaya sorg2 kan? kadang2 rse kecewa pun ada bila org yg ak ajar dapat lebih dr aku, atau boleh jawab ap yg ak xbole jwb. tp, tu semua sbb usaha dia. mgkin ak ad ilmu, tp xckup usaha.so, kena terima. untuk keputusan yang terbaik, semua kena sumbangkan yang terbaik. xsemestinya terletak pada yg ELIT untuk dpatkan 11A+ atau xsemestinya terletak pada ANAK EMAS untuk sifarkan gagal. tp, semua kena sumbangkan apa yang dia mmpu sumbangkan. baru semua bole jadi kenyataan. insyaAllah.. kita semua dah besar untuk tahu ap yang baik dan apa yang buruk. jap2. rasa bersyukurlah bila nampak kawan2 yang rajin study atau kawan yg tiba2 keputusan dia gempak dan bersyukurlah kalau terdetik "tengoklah dia. dah mkin hard lah skrg. stiap hari prep kt skolah. setiap hari jumpa cikgu. setiap hati xtidur kat kelas." bersyukur. sebab Allah bagi kita nampak apa yg ptut kita buat. Allah bg kita lihat semua tu, sebab Allah nk kita usaha yg lagi baik. jadi, jgn hanya di bibir sahaja kata2 tu. kuatkan semangat dan teruskan perjuangan. BATCH 57 hebadd , kita bole gemparkan Malaysia dan bole julang nama Kolej ISLAM Sultan Alam Shah. jap2. untuk mereka yang berada di SAMT KKB juga. ak xlupakan korg, dan teruskan usaha BLOOD 95 utk pecahkan rekod utk SPM setelah korg pecahan rekod sekolah untuk PMR dan SMA.. hanya mampu ucap dari jauh, 'Aku rindu dan sayang korangg semua'. insyaAllah.



 






















buddy <3




p/s :" hanya mengharap orang mengenali aku melalui sikap dan kelakuanku yang baik serta kecemerlangan akademik aku. bukan kerana pangkat atau jawatan yang aku pikul."

Sunday, November 20, 2011

almost a year,,

assalamualaikum...
satu tahun

hampir setahun ak mninggalkan bumi SAMT Kuala Kubu Bharu,
hampir setahun ak dah xduduk kt sebelah Hanani Mohamad Arif,
hampir setahun ak mnjadi pelajar Kolej Islam Sultan Alam Shah,
hampir setahun ak belajar hidup tanpa org yg selalu care mcm suatu mse dulu..

xsgke, semua berlalu dgn bgitu cpat sgt. two and half months more before i reach my sweet 17th. is it really 'SWEET'? ntahla. tnpa ak sedari, ak da mnjadi sdikit matang, agaga. matang la sgt, :) . baanyaakk yg da berubah,, banyaak sgt. ak, kawan, persekitaran, semua da berubah. ak, mgkinkah mnjadi lebih baik?? ak pn xbrape pasti jwpan utk soalan itu. kawan? xthula. mmg still cntct, tp still rse lain. mmg still kluar samesame, tp still rse lain. hrmm, mgkin ak ktinggalan dlm apeape yg tlah brlaku. ahaha, sensitif la plak mlam ni, adushh!! mgkin mereka xrse ap yg ak rse. hmm. lain pulak dgn cerita lain, aisehh kasi pening je. xkesahla. ak just nk org kawan dgn ak, dan terima ak seadanya, bukan berkawan kerana kelebihan aku dan bukan xnk berkawan kerana kekurangan aku.. mgkin ak xseperfect mne, xmcm mereka yg lain. semua org bersama. bile ak da prcya kt seseorg, org tu mgkin.. mgkin la.... i think xpayah la hbiskan ayat nih.. rse lg selesa hidup sorg, kwan dgn semua org, wlaupun kdgkdg agk kesunyian. igt sarah, Allah sentiasa ad dgn kau. Dia saje yg memahami hati dan perasaan kau. ceritalah segalanya kedapaNya kerna Dia tidak pernah tidak mendengar cerita kau. kawan, kawan, kawan. stop talking about this. fullstop.

ye, semua berlalu dgn cpat. thun dpan suda jd calon SPM 2012. mcm xcye je. mmg xcye pun. terlalu xcye. amatlah xcye. hishh, stop nonsense. tipulah kalau semua org xnak merasa dduk di atas. semua org nak, semua org hepi. tp, once ble ssorg jtuh, mcmmcm persepsi yg kluar. hidup bgaikan roda.*rsenye semua da boring dgr ayat ni. kdg kite kat atas, kdg kite kt bwah. semua org akan lalui semua tuh. so, jgn terlalu mudah melatah dalam menilai ssorg, semua yg brlaku ad hikmah, okay. dgn semangat, tekad dan azam yg kuat, saya, Siti Sarah bt Noor Alshurdin ingin berusaha bersungguhsungguh utk blajar baikbaik, bekerja keras untuk, untuk, untuk... yes, definitely, for my lovely mama. mama da byk brkorban utk sara. sara akan buat mama hepi dgn keputusan sara wlaupun semua tu xdpat nk blas pgorbanan mama at least, sara still mencuba, kan! insyaallah, klau semua doa ini dikabulkan, jejak kaki utk melangkah ke bumi kanggaru, Australia, semakin cerah. aminn. hanya sbgai peringatan, "balaslah segala jasa ibumu dan siapa yg telah byk berkorban demi kamu.." stop kt sini je la kodd, tgn tgah rajin menaip, hati da ready utk luahkan sgalanye, cumaa... otak ni lmbat nk interpret ap yg ak nk smpaikan.. mogamoga hidup kita dirahmati.....

Wednesday, October 26, 2011

no title, please

assalamualaikum.
 hari ni ak nk storie morie psal peristiwa pada tarikh 26 Oktober, smlm. alhamdulillah banyaakbanyaak sbab Allah msih beri aku peluang utk ke skolah lme *yg sgt dirindui itu. thanks Allah.

alkisah...
madrasati jannati
Bilek Study yg dirindui,,
pagipagi pkul 7 suku da kluar rumah. pkai blouse maroon, bwak 1 beg silang n satu lg beg asrama *act ak pn xthu ap jnis beg tu. yg pnting beg tu org ckp mcm recycle bag. yg bole gune balik n lipat. dlm beg tu ad la sikit bju n tudung yg da xbole pkai. igt nk bg kt dorg. tp gye ak mcm seorg yg nk mengembara je. smpai rawang, bas xmuncul. sabar je. and lastly ak smpai di SAMT Kuala Kubu Bharu pd jam 10:01. tyme naik asrama nmpak rmai org kt pagar aspurie. mule mule pkir dorg nk smbut ak, hee~ xla, tu smua dak f3 dgn aktiviti mereka mengecat dinding. org first yg ak jmpe adalah..... jengjeng.... Ustazah Fauziah,(; "awak siapa nie??" " Saye ex-students sini" "Knp awak dtg?" "Saye nk jmpe kawan kawan, ustazah..!" "Pergilah"
ustazah pun senyum.. fuh, igtkn knp ustazah soal selidik. hee~ ap lg, ustazah da kasi chance, msuk la.. first yg jerit name ak, "Saraaahhhh!!", Imanina. hehe. nsib baik la ak ni sihat lg. ak pelukpeluk ima. then, pekqah, fara, ika n ecah pun dtg join peluk2 kat situ. Ya Allah, hanye kau yg thu betapa ak gmbira waktu itu. alhamdulillah xhentihenti. smpai sebak nak ngis. lpas 2 dorg ajak g bilik study. farah pndang beg yg ak bwk td, "kak long nk tido sini ke??" "xla. ni ad hadiah skit nk bg korg, hee~" ak pun taburkan smuanye atas meja study dorg, mereka mcm ikan yg lapar nmpk mngse. berebutrebut. mcm budakbudak. nk tergelak mse tuh. akhirnye semua bju 2 habis dilelong. alhamdulillah, igtkn xde org nk tp lain yg jd. kitorg trus borak borak dan borak. kdang rse kesian sbab dorg xabes SMA lg. tp ak kcau plak, lgpun dorg lyan je aku.. tyme borak dorg ckap hri ni ad sambutan hari lahir ustazah fauziah. rse untung dtg hari tuh. azan pun berkumandang. ape lg jom g solat, ak yg da sdar tnggungjawab sbgai da'ie ap lg, ajak dorg g solat awal. dorg yg mlas nk dgr ak bebel pun ikut. ambik wudhu. hm, kt situ mcam2 teringat. pandang cermin teringat Hanani Mohamad Arif yg suke ltak jam kt ats cermin tu. tyme lgkah msuk musolla tu, hanya Allah yg thu ap perasaan aku. sgt rinduu wei. trus sebak. ktorg pun trus solat sbb tkut jemaah hbis. lpas hbis, salamsalam dorg, diorg blik bilik study. ak? ak stay kt situ kjap. g dpan musolla, duk sorg. igt msemse lalu. ngiss, mstila ak ngis. bak kate Siti Hawa Ajiyan "mesti sara igt musolla kn. sbab kt musolla kn kte slalu pergi, selalu bersame dgn semua org." btul ap yg ko ckp 2 hawa. ak rindu sgt wktu tuh. wktu kte solat jemaah ramairamai. waktu kte dgr tazkirah, waktu kte kne lecture dgn mpa, bkp n warden. hmm, insyaallah ak xkan lupe smua tuh. hbis buat 'somethng' kt musolla, ak blek blik study. tgok f4 rmai yg da trun sbab program utk ush fauziah star pkul 1:45. dorg smua dgn buku SMA msing2 mghafal. ak xsmpai hati nk kcau so biarkan dorg hafal. Farah yg da tdo, ak kjutkan. tp, dgil xnk bgun. Aisyah yg da mcm nk give up ak kasi smgt. "Ecah, kau bole mumtaz punye.."  Ika trus menghafal. Mardhiah g jumpe ummi dye. ak g kt
aku dan SyaFa D'ZaRa
 Faiqah, tgok ap yg die hfal. kcau sket. sabar je la. dorg da byk buat lgu utk sng hafal. macammacam la dorg ni. ak, trus tengok ap yg dorg semua buat dgn harapan terubat skit rindu. dorg tnye psal kisas, ak jwab. tp, ak xsuke dorg ckap budak pndai je msuk kisas. sbab bg ak, ak pun sme. biase mcm dorg. kt mnemne bole berjaye dan jd pndai. bukan kt kisas je, faham kawan?? korg pun bole buat jgak, ak tahu. cipta rekod mcam yg kte da buat utk PMR thun lpas. hawa oh hawa, ad ke ptut dye ckap dye n kawankawan yg tinggal ni cume sisa sisa je. xptut hawa. korg smua ttap sbhgian dr kitorg. korg ttap bole tunaikan harapan ustaz n ustazah. 'xde kelas, mumtaz semua'. hihii.. pnye la lme tggu, program ustazah tu strt pkul 2:45. ktorg msuk DM and ad sdikit briefing dr kak timah. dorg nk buat surprise utk ustazah. ruperupenye ni semua cadangan ustazah asiah n ustazah najah. rindu warden jgak. da pkul 3 ustazah fauziah xsmpai lg. ak da rsau nk blik cmne, sbab tkut hujan. xpe, ak tunggu dan mjlis start. pndg lua da mule nk gelap. jam da pkul 3:45. xbole jd, ak kne balik jgk. tp cm xbest sbab blik mcm tu je. lpas dpt snap 1 gmbr dgn SyaFa D'ZaRa'
 ak pun decide xjd nk tidur kt situ. lgpun xde bwk ape ape pun. mmg ak da lme teringin nk tidur situh, tp keadaan xmengizinkan la. okey. sbelum balik, ak smpat jmpe Siti Nuratiqah skjp. salam n senyum. xd kate kate yg trkluar. sori, ye kak! pastu dpat satu belon yg banyak tulisan. yg pling suke ayat ni, "tak semua bende yg kite sayang kite akan miliki, tak semua yang kite benci xkan jadi milik kite". sorry again.dorg pun iring ak smpai pgar sekolah. pelukpeluk n salam, ak terpakse jalan sbab hujan da renyai. berat sgt kaki wktu tu. tp, ak kne terima hakikat yg ak bukan lg pelajar sekolah tu.. smpai je bus stop, trus hujan lebat. lebatnye hujan tu turun, lebat jugak lah air mate ak turun. selamat tinggal SAMT KKB. ad mse kte jmpe lg.



ad satu insiden yg da hlgkan mood sdeh ak ni. tyme dlam ktm, ak naik koc wanita. tp ad la beberape lelaki yg xreti nak membaca, kod. main msuk je n buat muke xbersalah. klau mcam atuk atau pak cik yg da tua xd la kisah sgt. *sbnrnye kisah jgak. tp, yg berkapelkapel ni. susah sgt ke nk berpisah kjap. klau susah sgt naik la tren biase smesme. ni, menyusahkan org lain. da la buat maksiat dlam tuh. ape lah nak jd. smoga Allah beri hidayah kt mereka ni..





p/s ; Aspurie da lawa. kolah da cat baru. byk kemudahan. aspura pun da cat warne kuning kijau tua. mcm pengawas. hihi. sekolah pun makin maju. alhamdulillah, smoga SAMTKKB terus unggul.
Happy Birthday, Ustazah!

SAMTKKB

another one from me to you!

Format 1
Format 2
Pengenalan
Rumusan

Blaja rajinrajin, yea!