Ya Allah, tiada sesiapa yang dapat mmberi kebahagiaan selain Engkau dan tiada sesiapa yang dapat menghilangkan kesedihan melainkan Engkau.. Sesungguhnya wanita ialah perhiasan dunia. Dan secantik-cantik perhiasan ialah WANITA SOLEHAH. Semulia-mulia kamu disisi Allah ialah mereka yang BERTAQWA.. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang yang bersabar.. Kasih Sayang Allah mendahului kemurkaannya.. senyum itu sedekah. mungkin apa yg kita anggap buruk itu, adalah baik bagi kita. dan mungkin ap yg kita anggap baik itu, adalah buruk bagi kita.

hope to be like this ,

forewords

Bercerita tak semestinya suka dan duka. Pengalaman tak semestinya manis dan pahit. Saling berkongsi tiada salahnya apatah lagi untuk menasihati..





Saturday, April 28, 2012

6 minggu, macam macam..

assalamualaikum,

alhamdulillah, setelah 6 minggu dapat jgk rasa peluang blik rumah, wlaupun dua hari  je, tp, oke lah. sblum MIDYEAR Exam start. nak tahu satu rahsia x? rahsianya, aku dah jatuh cinta kt KISAS. *KISAS! bukan org yg kt KISAS haha. serius. tahun ni mmg br dpt rse smuanya. kadangkadang bila duduk sorg2, rse nk nges je. bila terfikir, kat luar nnti dpt ke x nk rse smua tuh. hmm. lg 6 bulan lebih je nk SPM, n lagi 7 bulan nak tinggalkan KISAS tuh. huuwwaaa. :'(  oke. sementara masih ada waktu, sayang n ambiklah semua yg ada kt KISAS tuh. so, nk share story spnjg 6 minggu ktorg kt KISAS utk bulan 3 dan 4 nih. banyak la jgk program. byk jgak konflik. gembira sedih mesti ada. plus, sahabat sahabat yg baik, best. semua tu ibarat gule gule. MANIS.

first, program yg trdkt lpas bukak cuti skola tu adlah, makan beradab khalid. mmg serius KHALIDians sgt gempak. tahniah la ats apa yg korg da usahakan. next 2nd Mei, giliran OMAR pulak. harap, kitorg pun dpt buat yg terbaik walaupun esoknye exam.

blue theme
yummy




next story, Olympiad Mathematics. first time dgr program nih. KISAS ad anjurkan n jemput SEPINTAR n INTESABER. first, serius rse mcm susah gila. bygkn a, bnda ni bkn kaitn sgt dgn ap yg kte bljar kt kelas. tp, dye more kpd cara kte berfikir. serius, susah la. tp, stlh di'polis' bole la sikit2 nk jwb soalan2 tuh. setiap soalan tuh, kena ada solution. solution tu plak kena ada explaination yg btul2 jelas. ad org tu bg ktorg tgok contoh pemenang olympiad tahun lepas, gila panjang jwpn dye dah hmpir 2 muka surat. Rumusan dlm BM pun kalah. hee~

antara soalannya..

solution kena panjang2 macam ni baru dpt markah penuh.

Seterusnya kisah kami batch 57 di Kem PLKN Jugra pada 6,7 dan 8 April. serius, ktorg smgt gile nk pergi. nk rse bljar kt luar sekolah. sekolah dah kluarkan bajet RM30,000 dan PIBG pun sumbangkan RM8,000 utk mnmpung kos ktorg kt sana termasuklah modul2 yg ktorg dpt kt sana. mmg semangat sgt lah. cikgu2 pun best. relaxing. sempat lg ktorg rse jd bdak PLKN. ktorg tempuh 'Rentas Berhalangan'. 

Muslimat yg kemas dewan utk ktorg punye tklimat petang Jumaat tuh, see! MUSLIMAT POWER!


Kami nak gerak dah nih!

Bye2 KISAS

Ustaz Ismail yg sgt penyayang.. <3

Kuliah Subuh oleh Ust Ismail

Sesi taklimat dr jurulatih

Blok Wirawati, awesome!


yeahh! bermulanya rentas berhalangan.
Karipap yg pling kecik ktorg prnah jumpa. :)


Terima Kasih cg Aznora! <3


Lastly, sbnrnye byk je aktiviti yg ad, tp ni cuma sbhgian je. hari cuti rabu yg pertabalan YDPA tuh ktorg, f5 tgok tayangan cerita. mmg best. sweet sgt wktu nih. 

title : Hafalan Solat Dellisa



saya sgt sayang kisas <3

No comments: