Ya Allah, tiada sesiapa yang dapat mmberi kebahagiaan selain Engkau dan tiada sesiapa yang dapat menghilangkan kesedihan melainkan Engkau.. Sesungguhnya wanita ialah perhiasan dunia. Dan secantik-cantik perhiasan ialah WANITA SOLEHAH. Semulia-mulia kamu disisi Allah ialah mereka yang BERTAQWA.. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang yang bersabar.. Kasih Sayang Allah mendahului kemurkaannya.. senyum itu sedekah. mungkin apa yg kita anggap buruk itu, adalah baik bagi kita. dan mungkin ap yg kita anggap baik itu, adalah buruk bagi kita.

hope to be like this ,

forewords

Bercerita tak semestinya suka dan duka. Pengalaman tak semestinya manis dan pahit. Saling berkongsi tiada salahnya apatah lagi untuk menasihati..





Wednesday, October 26, 2011

no title, please

assalamualaikum.
 hari ni ak nk storie morie psal peristiwa pada tarikh 26 Oktober, smlm. alhamdulillah banyaakbanyaak sbab Allah msih beri aku peluang utk ke skolah lme *yg sgt dirindui itu. thanks Allah.

alkisah...
madrasati jannati
Bilek Study yg dirindui,,
pagipagi pkul 7 suku da kluar rumah. pkai blouse maroon, bwak 1 beg silang n satu lg beg asrama *act ak pn xthu ap jnis beg tu. yg pnting beg tu org ckp mcm recycle bag. yg bole gune balik n lipat. dlm beg tu ad la sikit bju n tudung yg da xbole pkai. igt nk bg kt dorg. tp gye ak mcm seorg yg nk mengembara je. smpai rawang, bas xmuncul. sabar je. and lastly ak smpai di SAMT Kuala Kubu Bharu pd jam 10:01. tyme naik asrama nmpak rmai org kt pagar aspurie. mule mule pkir dorg nk smbut ak, hee~ xla, tu smua dak f3 dgn aktiviti mereka mengecat dinding. org first yg ak jmpe adalah..... jengjeng.... Ustazah Fauziah,(; "awak siapa nie??" " Saye ex-students sini" "Knp awak dtg?" "Saye nk jmpe kawan kawan, ustazah..!" "Pergilah"
ustazah pun senyum.. fuh, igtkn knp ustazah soal selidik. hee~ ap lg, ustazah da kasi chance, msuk la.. first yg jerit name ak, "Saraaahhhh!!", Imanina. hehe. nsib baik la ak ni sihat lg. ak pelukpeluk ima. then, pekqah, fara, ika n ecah pun dtg join peluk2 kat situ. Ya Allah, hanye kau yg thu betapa ak gmbira waktu itu. alhamdulillah xhentihenti. smpai sebak nak ngis. lpas 2 dorg ajak g bilik study. farah pndang beg yg ak bwk td, "kak long nk tido sini ke??" "xla. ni ad hadiah skit nk bg korg, hee~" ak pun taburkan smuanye atas meja study dorg, mereka mcm ikan yg lapar nmpk mngse. berebutrebut. mcm budakbudak. nk tergelak mse tuh. akhirnye semua bju 2 habis dilelong. alhamdulillah, igtkn xde org nk tp lain yg jd. kitorg trus borak borak dan borak. kdang rse kesian sbab dorg xabes SMA lg. tp ak kcau plak, lgpun dorg lyan je aku.. tyme borak dorg ckap hri ni ad sambutan hari lahir ustazah fauziah. rse untung dtg hari tuh. azan pun berkumandang. ape lg jom g solat, ak yg da sdar tnggungjawab sbgai da'ie ap lg, ajak dorg g solat awal. dorg yg mlas nk dgr ak bebel pun ikut. ambik wudhu. hm, kt situ mcam2 teringat. pandang cermin teringat Hanani Mohamad Arif yg suke ltak jam kt ats cermin tu. tyme lgkah msuk musolla tu, hanya Allah yg thu ap perasaan aku. sgt rinduu wei. trus sebak. ktorg pun trus solat sbb tkut jemaah hbis. lpas hbis, salamsalam dorg, diorg blik bilik study. ak? ak stay kt situ kjap. g dpan musolla, duk sorg. igt msemse lalu. ngiss, mstila ak ngis. bak kate Siti Hawa Ajiyan "mesti sara igt musolla kn. sbab kt musolla kn kte slalu pergi, selalu bersame dgn semua org." btul ap yg ko ckp 2 hawa. ak rindu sgt wktu tuh. wktu kte solat jemaah ramairamai. waktu kte dgr tazkirah, waktu kte kne lecture dgn mpa, bkp n warden. hmm, insyaallah ak xkan lupe smua tuh. hbis buat 'somethng' kt musolla, ak blek blik study. tgok f4 rmai yg da trun sbab program utk ush fauziah star pkul 1:45. dorg smua dgn buku SMA msing2 mghafal. ak xsmpai hati nk kcau so biarkan dorg hafal. Farah yg da tdo, ak kjutkan. tp, dgil xnk bgun. Aisyah yg da mcm nk give up ak kasi smgt. "Ecah, kau bole mumtaz punye.."  Ika trus menghafal. Mardhiah g jumpe ummi dye. ak g kt
aku dan SyaFa D'ZaRa
 Faiqah, tgok ap yg die hfal. kcau sket. sabar je la. dorg da byk buat lgu utk sng hafal. macammacam la dorg ni. ak, trus tengok ap yg dorg semua buat dgn harapan terubat skit rindu. dorg tnye psal kisas, ak jwab. tp, ak xsuke dorg ckap budak pndai je msuk kisas. sbab bg ak, ak pun sme. biase mcm dorg. kt mnemne bole berjaye dan jd pndai. bukan kt kisas je, faham kawan?? korg pun bole buat jgak, ak tahu. cipta rekod mcam yg kte da buat utk PMR thun lpas. hawa oh hawa, ad ke ptut dye ckap dye n kawankawan yg tinggal ni cume sisa sisa je. xptut hawa. korg smua ttap sbhgian dr kitorg. korg ttap bole tunaikan harapan ustaz n ustazah. 'xde kelas, mumtaz semua'. hihii.. pnye la lme tggu, program ustazah tu strt pkul 2:45. ktorg msuk DM and ad sdikit briefing dr kak timah. dorg nk buat surprise utk ustazah. ruperupenye ni semua cadangan ustazah asiah n ustazah najah. rindu warden jgak. da pkul 3 ustazah fauziah xsmpai lg. ak da rsau nk blik cmne, sbab tkut hujan. xpe, ak tunggu dan mjlis start. pndg lua da mule nk gelap. jam da pkul 3:45. xbole jd, ak kne balik jgk. tp cm xbest sbab blik mcm tu je. lpas dpt snap 1 gmbr dgn SyaFa D'ZaRa'
 ak pun decide xjd nk tidur kt situ. lgpun xde bwk ape ape pun. mmg ak da lme teringin nk tidur situh, tp keadaan xmengizinkan la. okey. sbelum balik, ak smpat jmpe Siti Nuratiqah skjp. salam n senyum. xd kate kate yg trkluar. sori, ye kak! pastu dpat satu belon yg banyak tulisan. yg pling suke ayat ni, "tak semua bende yg kite sayang kite akan miliki, tak semua yang kite benci xkan jadi milik kite". sorry again.dorg pun iring ak smpai pgar sekolah. pelukpeluk n salam, ak terpakse jalan sbab hujan da renyai. berat sgt kaki wktu tu. tp, ak kne terima hakikat yg ak bukan lg pelajar sekolah tu.. smpai je bus stop, trus hujan lebat. lebatnye hujan tu turun, lebat jugak lah air mate ak turun. selamat tinggal SAMT KKB. ad mse kte jmpe lg.



ad satu insiden yg da hlgkan mood sdeh ak ni. tyme dlam ktm, ak naik koc wanita. tp ad la beberape lelaki yg xreti nak membaca, kod. main msuk je n buat muke xbersalah. klau mcam atuk atau pak cik yg da tua xd la kisah sgt. *sbnrnye kisah jgak. tp, yg berkapelkapel ni. susah sgt ke nk berpisah kjap. klau susah sgt naik la tren biase smesme. ni, menyusahkan org lain. da la buat maksiat dlam tuh. ape lah nak jd. smoga Allah beri hidayah kt mereka ni..





p/s ; Aspurie da lawa. kolah da cat baru. byk kemudahan. aspura pun da cat warne kuning kijau tua. mcm pengawas. hihi. sekolah pun makin maju. alhamdulillah, smoga SAMTKKB terus unggul.
Happy Birthday, Ustazah!

No comments: