Ya Allah, tiada sesiapa yang dapat mmberi kebahagiaan selain Engkau dan tiada sesiapa yang dapat menghilangkan kesedihan melainkan Engkau.. Sesungguhnya wanita ialah perhiasan dunia. Dan secantik-cantik perhiasan ialah WANITA SOLEHAH. Semulia-mulia kamu disisi Allah ialah mereka yang BERTAQWA.. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang yang bersabar.. Kasih Sayang Allah mendahului kemurkaannya.. senyum itu sedekah. mungkin apa yg kita anggap buruk itu, adalah baik bagi kita. dan mungkin ap yg kita anggap baik itu, adalah buruk bagi kita.

hope to be like this ,

forewords

Bercerita tak semestinya suka dan duka. Pengalaman tak semestinya manis dan pahit. Saling berkongsi tiada salahnya apatah lagi untuk menasihati..





Saturday, October 22, 2011

jawatan,!??

kucing berkerjaya
ape bnde tu ea? perghh!!*buatbuat xpham pulak. hmm,, kadangkadang hairan dgn org yg nk sgt kt jawatan nih. mampu ke x nk pikul semua amanah 2? ak pn xd la ckap ak baik sgt. tp,,, xpe lah. xperlu truskan ap yg ak nk ckp. klau kt skola lme dulu bole la nk keja jwtn 2, jwtn nih. sbab dlu amanahnye xbrape nk besar. tp kt skola baru ni lain. amanah ttap amanah. susah sbnrnye. kadangkadang tersepit antara 'amanah' dan 'sahabat'.

aku admin mmg klau kte da ad kuasa*jawatan, kte sng nk tgur org, sng nk bwk org. tp, igt whai kaliankalian..! ad cara caranye. xbole main tibai je. nnti susah org nk terima. dalam n spnjg jd pemimpin ni, igtlah*supposely for me "jgn pernah berubah perangai. berubah sikap boleh" yeah! itu prinsip ak. insyaallah ak akn pgg sekuatkuatnye ape yg ak da ckap.  maksud ak, klau nk berubah sikap 2 contohnye, dulu slalu trun lmbat ble rse diri da ad amanah bsar, cube trun awl. disiplin dgn wktu, hrgai wktu, it's okay klau mcm tuh. yg ak mksudkan perangai 2 ble dulu boleh ngam dgn smua org, tp ble da ad jwtn trtntu, asyik nk brkepit dlm komuniti yg sme je, asyik nk lepak kt satu tmpat je, da jrg duduk dorm, jrg nk bermesra mcm kawan suatu mse dulu, hm.... contoh lain klau dulu agk *gilegile* trus automatik jd nerd. see! sgt sedih klau smua tu trjadi. "Ya, Allah! andai ak trmasuk dlam golongan itu, tolong kluarkan ak. "

sye thu sye bkan perfect! yeah. sye thu sgtsgt smua tuh. perlu ulang ke? okay. ak ulang. ak xperfect, ak xperfect, ak xperfect. siape lah ak utk tgur n ckp kt dia. kdg rse mual atau mnympah ble seseorg tu tbe2 jd baik,, ish! slalu istighfar. pujukhati sndiri agr jgn cpat melatah dlm mnilai org. tp... sye jge mnusia, xdpt lari dr smua tuh. kdg2 trjahat jgk ble kite lihat seseorg tu rpat dgn seseorg. mksudnye persepsi org lain. maybe ad yg bole terime. tp ad jgk yg brprasgke lain. ad yg igt seseorg tu ad niat lain. hm.. ssah klau mcm ni. ap yg dia buat baik, smua org perlu nmpak. hm. btul ckap ustzah aina. skrg ni nk plih pmimpin, ble tgok dia pndai berkata-kata, bile dia byk ilmu, ble dia hfal byk hadith n ayat quran je, trus ambik. mgkin ad org yg lbih layak cume sdikit gugup atau mlu utk ckp d hdpan. xpe. smua tu da tkdir Allah. nk xnk kne terima. smua org ad klemahan. ayat tu slalu jd pemujuk hati. insyaallah, kte hnye mmpu berdoa agr ak, dia dan mereka ikhlas dlm ape2 yg dlakukan dn agr trus istiqamah.

please, please! tolong jadi diri kte yg sbnar. xperlu berpura-pura utk rpat dgn org. xperlu nk berpura-pura boleh terima smua org. okay. just show off the real you. the kind of you. the truth of you. remember, you fake yourself, you fake your identity but you wish for the truth cooperation from your colleague, you hope for the real acceptance.. i always, always and always pray the best for your future. and if you be a leader one day, we will learn to accept your weakness. ouh.. i'm speechless.. no more word comes out from my mouth. just wishing the best for you ya!

p/s: a quote : "show some respect to them, then they will respect you"

No comments: