Ya Allah, tiada sesiapa yang dapat mmberi kebahagiaan selain Engkau dan tiada sesiapa yang dapat menghilangkan kesedihan melainkan Engkau.. Sesungguhnya wanita ialah perhiasan dunia. Dan secantik-cantik perhiasan ialah WANITA SOLEHAH. Semulia-mulia kamu disisi Allah ialah mereka yang BERTAQWA.. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang yang bersabar.. Kasih Sayang Allah mendahului kemurkaannya.. senyum itu sedekah. mungkin apa yg kita anggap buruk itu, adalah baik bagi kita. dan mungkin ap yg kita anggap baik itu, adalah buruk bagi kita.

hope to be like this ,

forewords

Bercerita tak semestinya suka dan duka. Pengalaman tak semestinya manis dan pahit. Saling berkongsi tiada salahnya apatah lagi untuk menasihati..





Wednesday, November 23, 2011

mencuba melupakan..

assalamualaikum..

back to the topic, setiap manusia ade kisah silam masingmasing, rite? ad kisah yg mnis, ade kisah yg phit, tp semua tu xjd masalah pun. ap yg baik bole diteruskan. kalau yg kurg baik , cuba perbaiki. kalau yg tak baik, jadikan sempadan. kalau yg memang tak baik lgsung atau dlm erti kata lain, *buruk, cubelah utk melupakan. bole? susah kan. ada antaranya manis bg kite sedangkan hakikatnya sgt buruk. soal cintacinta remaja, contohnya. aku pun pernah lalui semua tuh. tak de lah ak ni baik sangt, cumaa sekadar mengingatkan. apa gune memohon doa agar dikurniakan lelaki/suami yang soleh, baik, hensem tapi diri sendiri tidak mencuba menjadi solehah, baik, cantik. Solehah dalam mengerjakan ibadah, cantik dari segi akhlak. semua tu mmg susah kalau kite tidak mencuba. sebenarnye memang pahit, memang susah utk melupakan. sedikit demi sedikit, cuba je okay. kalau susah, cbe renungkan kata kata nih "wanita ibarat sebutir mutiara. jika selalu dipamerkan sinarnya maka kuranglah sinar putihnya. hasilnya mutiara yang tinggal hanya sebutir mutiara yg sudah pucat. begitulah ibarat wanita apabila mncurahkan kasihnya sebelum dia berkahwin. hasilnya suaminya hanya mendapat sebutir mutiara yang telah pucat." haha. mulemule ak pun pandang remeh je kat ayat nih sebab aku pikir aku mesti akan kahwin jgak dgn org yg ak cinta sangat tuh. so xkesahla. tapi ak lupa aku ni manusia. hanya mampu merancang sahajaa. kalau betul ak kahwin dengan lelaki tuh, alhamdulillah. tapi kalau x, kesian suami aku nanti. xckup kasih sayang. hehehe. jom lah kawan, teman, sahabat. kita samesame mencube nak?

bagi yang telah terleka dan terlena, sedarkan mereka. bagi yang telah tersasar, tarik mereka agar berada di landasan yang betul. begitu jgak aku. kalau ak xbetol, betolkan la balik. try, cube, same je mksud kan? hrm. cubelah untuk melupakan apa yang tak sepatutnya diingati. kalau rse sunyi, msej kawan perempuan yg lain. kan kite semua ramai kawan perempuan. insyaallah bile masanye tiba, kita akan bercinta jugak. jangan risau. Allah dah tetapkan yang paling teramat tersangat sungguh baik, hensem untuk kite. xkesahla lagi 5,6,7,8,9,10 atau berape tahun lagi, aku, kau, dia akan bergelar isteri jgak. hhaha. da mule mengarut da nih. oke. buka hati, buka minda, lapangkan dada. wasalam..

2 comments:

P N H ♥ said...

HHE , entry de besh <3

Sarah Alshurdin said...

syukran kathiran, kawan.