Ya Allah, tiada sesiapa yang dapat mmberi kebahagiaan selain Engkau dan tiada sesiapa yang dapat menghilangkan kesedihan melainkan Engkau.. Sesungguhnya wanita ialah perhiasan dunia. Dan secantik-cantik perhiasan ialah WANITA SOLEHAH. Semulia-mulia kamu disisi Allah ialah mereka yang BERTAQWA.. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang yang bersabar.. Kasih Sayang Allah mendahului kemurkaannya.. senyum itu sedekah. mungkin apa yg kita anggap buruk itu, adalah baik bagi kita. dan mungkin ap yg kita anggap baik itu, adalah buruk bagi kita.

hope to be like this ,

forewords

Bercerita tak semestinya suka dan duka. Pengalaman tak semestinya manis dan pahit. Saling berkongsi tiada salahnya apatah lagi untuk menasihati..





Sunday, January 22, 2012

hari hari mendatang...

bismillahirrahmanirrahim..

assalamualaikum,
sihat? hee. xde keje tnye .  hmm. alhamdulillah, hari ni msih lg dpt  mnghirup udara dn mnruskan hidup. sebelum tu maaf kalau entry2 sbelum ni ada mengguriskan hati mana2 pihak. maaf, tiada niat ape2 pun. hmmm. okeh. ready utk berceloteh sedikit.

terima kasih buat sahabat Fatini Ismadi, yg sering mnjdi kkuatn diri ini di saat ak hmpir rebah. insyaAllah kte sme2 berubah dn kau kne bmbing ak,oke? sedikit sebanyak, dlm bulan 1 nih, ak dah belajar macamacam yg xpernah ak sngka ak akn belajar. belajar mnjaga hati org lain, belajar mmbina kkuatn diri. ye, ak mengaku aku xkuat dan xsetabah mana. tp, sdikit demi sdikit aku percaya yang di Atas tu, selalu bersama aku ketika ak susah dn senang. semua dh mnjadi 1 aturan yg sgt indah dan tersusun. cuma mnusia kadangkadang buta mata, buta hati dan pling dhsyt buta mata hati utk melihat segalanya. mungkin smua ni ad jgk brpunca dr ktlnjuran diri sendiri. selama ni hanya melihat, xsgka kini merasainya sendiri.. alangkah jika mereka dpt merasai ap yg ak rasakn skrg. sungguh. mulanya ak rse trbeban dgn semua nih. ak byk tggungjawab yg perlu dipikul. tggungjwab sbgai hmba, anak, pelajar dan byk lagi. kadangkadang hati xmampu nk pndam semua sorgsorg dan sekali lagi ak ptut bersyukur sbb dikurniakan sahabat yg sering di sisi aku. mungkin ni salah satu cara Allah nk btulkan kesilapan aku,. kesilapan yg ak anggap sahabat bru d kisas tiada hebat bndingannya dgn shabat d sekolah lme. mgkin thun lpas ak blum bnar2 mngenali mreka dan ak trus mmperkatakan bgitu. trnyata aturan allah sgtlah indah. ak bru disedarkan dgn kemanisan ukhuwah itu. sungguh, aku cemburu melihat ada yg sudh mesra sesame sndiridn ak tdk sperti itu. mmg ak yg slah krna tidk mmpercyai mreka dulu.   tp,jauh d sudut hati aku, aku sdah mula syg mereka. syg mereka kerana Allah.dulu, aku tdk mngerti apkah erti  atau tjuan akk2 mnyuruh kmi brkenalan hbis hbisan dgn batch ak, skli lg ak buat ksilapan. aku mnganggp itu stu bnda yg kecil. dn sekali lg Allah sdarkan ak apakah tjuan kakak2 itu sbnrnye. alhamdulillah. nk mnyesal pun xde guna. ad yg tidak mngenali aku dn ad yg tdk mmpu mmberikan sesuatu yg ak prlukan. salah aku, kan? dulu apabila ada org yg mahu memberi dan membimbing aku tidak mghargai dgn sebaiknya. sekadar ambil yg pnting tnpa mndalaminya. kini, Allah btulkan aku juga. jujur. menyesal sangt. thun ni , ak yg perlu mmbimbing org wlaupun ak blum pnuh2 d bimbing. sbb tu ak msih perlukan sahabat utk mmperbetulkan ak. tak guna menyalahkan org, sbb mmg aku sendiri yg memulakan kesalahn itu. mereka mengata kerana aku mmg blum ckup smpurna kerna aku mmg byk kkurgn. ditolak tkut dikatakan menolak tkdir dn pntigkan diri. menerima bererti aku memikul sesuatu yg berat. kadangkadang bila difikirkan, serius aku merendah diri dr org lain yg mmg jelas penuh dgn kelayakan. tinngi ilmu agama, tinggi semangat utk mneruskan tarbiyah. sekali lg aku mengaku, aku bukan dr kalangan org yg baik2 dahulu. bukan mahu mengaibkan diri, tetapi mmg terlalu byk kesalahan. dulu susah nak syg kisas, skrg sdg mncuba sbb aku kena utk syg kisas agr mereka d bwh aku bole syg kisas jgk. jeles tgok smgt mereka yg brkobar2 utk truskan trbiyah kt sna. sdgkan aku, msih tercari2 kekuatn utk mmbaiki diri dhulu. aku x aspek aku boleh trus jadi baik gilagila tp aku akan cuba, oke! oke?
menangisi..
kepada mereka yang terbaca post kali ini, mintak maaf kalau anda rase saya benar2 tidak layak. sesungguhnya saya tahu saya mmg tak layak. cuma 1, tolong doakan saya ikhlas dlm tnggungjawab ini dan agr saya dpt mengubah diri saye.doakan jga agr sye kuat dan tabah. klau bukan utksaya pun xpe,yg pnting utk kisas. sye tahu anda sgt menyayangi kisas. mungkin saya xsebaik mereka yg trdahulu, tp.... saya hanya mengharapkan anda redha dgn ap yg tlh diaturkan kerana saya tdk prnah meminta utk ini. mungkin, maaf. memang saya banyak kelemahan. saya xmampu nak dengar atau baca atau lihat reaksi yg negatif trhadapsaya, tp, saya kena hadapi semua tuh. insyaAllah. saya tahu, Allah akn sntiasa bimbing sye klau sye tersasar. sekali lagi. maafkan saye.......


*saya xmampu sorangsorang dan saya tahu ini tanggungjawab kita semua...

4 comments:

aqilahmad said...

Allah tak akan bebankan sesuatu yg x mampu utk hambaNya..

follow akk balik~~

Sarah Alshurdin said...

smestinya kte thu. doakn yg trbaik ye.
:)

najihahusna said...

insyaallah sarah .
allah knows best .

kawan2 akn selalu ada .
yg paling penting , allah memang ada.

terus kuat , sarah!

kadang - kadang memang kita rasa sgt tak layak dan melihat ada org lain yg lbih layak .

tp , aturan allah tak pernah salah .
Dia meletakkan ssuatu pada tmpatnya.

mungkin org lain tu layak .
tp, allah pilih kita , sbb Allah nk build hidden strength dalam diri kita yg sebelum ni tak pernh kte sedar .

lama-lama .
kta akn tau sndiri.
apa hasil yg allah dah tetapkan.

apa yg allah nak kita jadi.
sume tu dah lama dlm aturanNya.

so, dun worry dearie.
allah bagi sebab allah tau kita mampu.

amik katakata org lain as a batubata yg bole djadikn tangga to step up more higher.

make everything as an ibadah . upps, serta selalulah tengoktengokkn ktorg yg d bawah ni yerp.

u are what u think.

ok sarah.
allah is always there.

-kawan sebatch 57 , batch spm terbaik seluruh malaysia.

uhibbuki fillah. :)

Sarah Alshurdin said...

thanks, ukhti. may Allah bless you.