Ya Allah, tiada sesiapa yang dapat mmberi kebahagiaan selain Engkau dan tiada sesiapa yang dapat menghilangkan kesedihan melainkan Engkau.. Sesungguhnya wanita ialah perhiasan dunia. Dan secantik-cantik perhiasan ialah WANITA SOLEHAH. Semulia-mulia kamu disisi Allah ialah mereka yang BERTAQWA.. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang yang bersabar.. Kasih Sayang Allah mendahului kemurkaannya.. senyum itu sedekah. mungkin apa yg kita anggap buruk itu, adalah baik bagi kita. dan mungkin ap yg kita anggap baik itu, adalah buruk bagi kita.

hope to be like this ,
Emo-Site.Com - All about emo boys and emo girls, emo love, emo hair and emo clothes Emo-Site.Com - All about emo boys and emo girls, emo love, emo hair and emo clothes Emo-Site.Com - All about emo boys and emo girls, emo love, emo hair and emo clothes

forewords

Bercerita tak semestinya suka dan duka. Pengalaman tak semestinya manis dan pahit. Saling berkongsi tiada salahnya apatah lagi untuk menasihati..





Saturday, December 24, 2011

ada hikmahnya..

assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh..

hee~*mate kelipkelip*
semua yang berlaku ada hikmahnya. kan2? aku rase ayat tuh mesti da beratus kali korg dgr, eheh. mungkin dah beribu kod. tp kan, prnah x korg fkir balek ayat tuh. mmg btul2 ad hikmah sebenarnye. cuma kadangkadang hikmah tu xdapat dilihat dgn mata kasar kita. kadangkadang je. tapi, ad jugak yg bole lihat dgn mata kasar, cuma kita ni kadangkadang buta. ish3. na'uzubillah. rugilah kalau kita xdapat nak feel hikmah yg akn terjadi tuh. btw, aku pun xdelah baik sgt. pernah je rase raguragu. tp, kne lah cepatcepat ingat balik kat janji2 Allah. hikmah tu mungkin btul2 berlaku lpas incident tuh, atau mgkin jugak lambat sikit atau mungkin Allah simpan wktu akhirat nnti. tibetibe teringat 1 story akak kt kisas nih. dye ckp ad seorg pemuda selalu berdoa. tp, Allah xmakbulkan doa dia pun. dia ttap trus berdoa. kt akhirat, sbelum masuk syurga, ad rmai bidadari dtg beratur dpan dia. dia terkejut lah, lalu malaikat mmberitahu, tu semua permintaan dia yg Allah tak makbulkan wktu kt dunia dulu. see? Allah kan Maha Adil. hm. actually, disebalik kata2 ni,msti la ad cerita, kan?

okeh. stop berputarbelit!

story nya psal rsult PMR yg barubaru keluar nih. ada lah yg ak interview skit. dorg ad yg sedih sbab dpat x seperti ap yg dorg hrapkan. kadangkadang susah la kalau asyik semangat cakap, "saya nak 8A, saya nak 9A", tp usaha kena lah mcam nak dpt 8A n 9A jugak, dik! jgn asyik smgt nk sorak2 tp, tido je dlam kelas*oppss. terasa,lah! homework cikgu bagi pandang sebelah mata je*yg ni pun terasa. pergi sekolah niat benda lain. nak jumpe pakwe lah, nak gossip dgn kawan lah. cikgu jgn ckap la. lyan mcm kawan je. xde sikit respect pun. perangai dn sikap dgn manusia pun, skit pun xjaga. mmg lah susah nk dpt. klau dpt jugak, kau kena bersyukur banyak banyak sbab Allah msih sygkan kau wlaupun sebenrnye Allah nk uji kau. eh, rse da lain story ni. xpe2. kte msukkan nsihat skit td. hm. mcm nih . ad sorg nih, dye ckap dye da usaha hempas pulas dah, lastlast rsult xberapa oke wlaupun bg aku, sbnrnye still lg oke. dgr ye , dik. "bukan Allah xnak kasi kau 9A. memang kau dah usaha yg terbaik, tpi, aku selalu ckap yg Allah pndang usaha, bukan hasil.so, kau xyah pening2, sedih2, smpai xnk kluar bilik. ak rase mesti ad hikmah knp kau xdpat 9A tuh. first, dgn xdptnye 9A tuh, mgkin kau akan lbih semangat dn tercabar utk dpat yg lbih baik lagi. kan kan? scnd, mgkin klau kau dpt 9A tuh, kau akan ad skit perasaan riak atau bangga. weh, na'uzubillah. dosa tau! *pss.  igtan utk aku jugak! third, Allah syg kau! xpaham. meh aku ulang. ALLAH SAYANG KAU! faham? mungkin Allah nak kau lg dkat dgn Dia. kau mengadu n storie2 kt Dia. serius. aku pernh rasa bila ak dkat sgt dgn Allah. dan ak harap ak selalu dpat rasa mcam tuh. aku pernah rse bila xde kawan pun yg nak dgr kesedihan aku, bila kawan xd yg nk dgr cerita aku. aku rasa ak ni jahat sgt, sbb bila dah susah baru ak nak cari Allah. tp, Allah ttp setia mendengar cerita aku. xpernah, aku rasa. xpernah Allah tiada kt sisi ak. so,percayalah. sgt best klau kau bole kkalkan sesuatu yg sgt indah seperti tuh. aku ni pun manusia. selalu leka, lalai semua lah. tolong igtkan klau ak dah lalai, tp kan, ak xsuka org guna cara kasar2. hee.*buat muka xmalu pulak.


p/s : bg org lain yg kecewa dgn ssuatu, pun bole praktikkan. 

No comments: