Ya Allah, tiada sesiapa yang dapat mmberi kebahagiaan selain Engkau dan tiada sesiapa yang dapat menghilangkan kesedihan melainkan Engkau.. Sesungguhnya wanita ialah perhiasan dunia. Dan secantik-cantik perhiasan ialah WANITA SOLEHAH. Semulia-mulia kamu disisi Allah ialah mereka yang BERTAQWA.. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang yang bersabar.. Kasih Sayang Allah mendahului kemurkaannya.. senyum itu sedekah. mungkin apa yg kita anggap buruk itu, adalah baik bagi kita. dan mungkin ap yg kita anggap baik itu, adalah buruk bagi kita.

hope to be like this ,

forewords

Bercerita tak semestinya suka dan duka. Pengalaman tak semestinya manis dan pahit. Saling berkongsi tiada salahnya apatah lagi untuk menasihati..





Wednesday, December 14, 2011

mengeluh,,

assalamualaikum..

gmbrhiasn
kenape ea? kenape mcm tu ea? kenape jd mcm ni ea?kenape aku jd mcm tu? dah nme manusia, kan. suka,selalu mengeluh. kadangkadang kita xmengharapkan sesuatu tu dtg. xkire la sesuatu tu, manusia ke, benda ke, ingatan ke,kenangan ke. kte ttap suke mengeluh. mgkin kte kadangkadang lupe ape yg Allah da rncang tu msti ad yg terbaik. sbab Allah adlah sebaikbaik perancang. mmg sukar dan rse nak mengeluhbile sesuatu tu kte da lupe n dah buang jauhjauh dari igtn kte.tuptup, muncul balik. adoi2. mengeluh. tu je yg ktemmpu buat. sdgkan byklg yg kte bole lakukan. cbe try *ayt sme jea. cube pkir blik knp Allah bg kte igt blek bnde tuh. mgkin utk kte lbih insaf?? kadangkadang syaitan ni pun suke hasut dgn ganggu fikiran kte. tu lah care kte nak jauhkan diri dari Allah. nauzubillah. Ya Allah, lindungilah aku dan saudara saudaraku dari hasutan syaitan dan iblis. amin..

mencuba untuk jadi baik. ye, Allah mmg suke org yg baik kan. tp..... biarlah baik tu btul2. no komen, sbb ak bkn yg terbaik. hm. godamgodam fb nih, ad jmpe 1 status cm nih. lebih kurg la ea "aku nak yg terbaik dlm exam. bkn sbab tu aku blajar. tp aku ikut suruhan Allah. aku nak jadi muslim yang terbaik" baca status dia, rse mcm trsedar sket dr lena. sbb slame ni kte ckp nk cube utk mnjdi yg trbaik, ad org komen itu, komen ini. lpas bce status ni, trus rse smgt. sbb, nk jdkan prinsip yg sme dgn dye. insyaAllah. tp.. nak tambah sikit.

"aku nak 11A+ tahun depan. bukan aku belajar sebab tu. tp aku nak ikut suruhan Allah. aku nak jadi muslim yang terbaik. aku nak balas jasa mama aku dan org yg telah banyak berkorban dan berdoa untuk aku."
*cukup bagus x? hahahh..

bkak storie lain pulak. smalam n hari ni ad la test drive dgn kakak. dye bwk g stesyen lrt, then ktorg try bwk kt situ. pusing2.ssah jgak sbnrnye. mule2 igtkan sng sbb tgok org drive tkan2 pastu kete jalan. rupenye ssah jgk sbb kne cpat pickup n kne pndai control byk bnde dlm satu mse. dalam erti kata lain jgn MENGGELABAH la, sng sikit paham. test2 dan test2, ak dpat la bljr sket. xde la nnti nk ambik ujian xde basic lgsung. hurm.. ketandusan idea utk menulis. act, byk je nk cerita, tp bile pikir2 balik, xperlu la tulis, sbb xd bwak mkne pun kt org yg mmbace. n xdpt bg ape mnfaat kt org lain pun. so, lebih baik simpan sndiri atau tulis je kt diary kesyngn. xde lah smua org kne thu semua bnde psal kte kan. haahaa. tibe jd mcm ni mlm nih. oke lah. cme nk pesan, selalulah bersangke baik sama ada kt Allah, ataupun sesame manusia. be the one who you want them to be.


lotsofiman<3

No comments: